Difference between revisions of "2D"
m |
|||
Line 1: | Line 1: | ||
Pozri tiež: [[Archív 2018 - 2D]]. | Pozri tiež: [[Archív 2018 - 2D]]. | ||
− | :- | + | Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú [https://www.fablab.sk/zariadenia/laser/gcc-x380-100w/ laser] a [https://www.fablab.sk/zariadenia/vinyl-cutter-ce-6000-60-mdf/ ploter], museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore slobodného editora [https://inkscape.org/ Inkscape]. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch. |
+ | |||
+ | === Návody === | ||
+ | |||
+ | |||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1xv8mQy0triDR2Ied9xYCF4Wq-yTe6McFblWhkYyIkWM/edit Navigácia v priestore editora] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1gvaTMB5p9Xv0QONuiK31mpdSt5IS4xTvgiBbqW64kLk/edit Editovanie objektu] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/19wp7hkE-a5aj47h5XCyDLuhZ7E7pt5ajSt50CqI6DV8/edit Výplň a ťah] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1uaF6-rXkeYPGsRE0m2YhK2er9z9HpAzja1jXuIfzB_8/edit Nástroj pero] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1q1wnOR_bImjFrvBANTmDsAak6B--CQA6gyFc-fNXdqA/edit Vektorizovať bitmapu] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1agyZtkl_Mf_DpUcm0ie75-QibXOXJ6Uzb-yVBVEzlQ0/edit Postup prípravy podkladov pre grafiku na tričko/tašku] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1HxNX_0enpb1QgB1t0eHM53ZTmUqnTH3u6JjkecjxnSI/edit Nástroj text] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1TTzuU0iYyXbdQlKEQIA07j5ucR80fE1f983B5k0AQOk/edit Vrstvenie objektov] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1Iq2jTw0hfmzK3A-Rtpl0GHuLoUESSRZUz_u7Pj5Ta54/edit Cesta - objekt] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1162vGvwwHHizjp2e8Cn62dKKM7IVF_2iXBDkkuke02M/edit Rozmiestnenie objektov] | ||
+ | # [https://docs.google.com/document/d/1ge7LaGlZXa0hyahe9khgyJJ45lNmgPSoa0h4gFNvge4/edit Zarovnanie a umiestnenie] | ||
+ | |||
+ | Aplikovali sme získané vedomosti a vypracovali prvé [https://docs.google.com/document/d/1IuECNGlqbO1HYdJWLZLZ4xhSXDWMgvLMg2WgfZw9IPo/edit zadanie]. | ||
+ | |||
+ | === Návrh a výroba grafiky pre tričko a tašku === | ||
+ | |||
+ | [[File:Https://photos.google.com/photo/AF1QipNJNu4VBO0hOpgQnH EYfKzIPQp9TvwuXT6BKep|frame|left|Práca na návrhu]] |
Revision as of 15:48, 3 August 2019
Pozri tiež: Archív 2018 - 2D.
Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú laser a ploter, museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore slobodného editora Inkscape. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch.
Návody
- Navigácia v priestore editora
- Editovanie objektu
- Výplň a ťah
- Nástroj pero
- Vektorizovať bitmapu
- Postup prípravy podkladov pre grafiku na tričko/tašku
- Nástroj text
- Vrstvenie objektov
- Cesta - objekt
- Rozmiestnenie objektov
- Zarovnanie a umiestnenie
Aplikovali sme získané vedomosti a vypracovali prvé zadanie.