2D

From DT^2
Revision as of 10:51, 4 August 2019 by Dominika (talk | contribs)
Jump to: navigation, search

Pozri tiež: Archív 2018 - 2D.

Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú laser a ploter, museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore slobodného editora Inkscape. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch.

Návody

  1. Navigácia v priestore editora
  2. Editovanie objektu
  3. Výplň a ťah
  4. Nástroj pero
  5. Vektorizovať bitmapu
  6. Postup prípravy podkladov pre grafiku na tričko/tašku
  7. Nástroj text
  8. Vrstvenie objektov
  9. Cesta - objekt
  10. Rozmiestnenie objektov
  11. Zarovnanie a umiestnenie

Aplikovali sme získané vedomosti a vypracovali prvé zadanie.

Tričká a tašky

Po spracovaní návrhu sme grafiku vyrezali pomocou vinylovej rezačky do nažehlovacej fólie. Tú sme následne očistili od odpadových častí a nažehlili na tričko/tašku pomocou nažehlovacej dosky.

Výrobky z dreva

Pomocou lasera sme si vyrobili aj rôzne prívesky a odznaky, na ktorých sme mali opäť grafiku navrhnutú v Inkscape.