Difference between revisions of "2D"

From DT^2
Jump to: navigation, search
 
Line 1: Line 1:
  
 
Pozri tiež: [[Archív 2018 - 2D]].
 
Pozri tiež: [[Archív 2018 - 2D]].
 +
 +
[[File:01.jpeg|thumb]]
 +
[[File:02.jpeg|thumb]]
 +
[[File:04.jpeg|thumb]]
  
 
Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú [https://www.fablab.sk/zariadenia/laser/gcc-x380-100w/ laser] a [https://www.fablab.sk/zariadenia/vinyl-cutter-ce-6000-60-mdf/ ploter], museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore  slobodného editora [https://inkscape.org/ Inkscape]. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch.  
 
Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú [https://www.fablab.sk/zariadenia/laser/gcc-x380-100w/ laser] a [https://www.fablab.sk/zariadenia/vinyl-cutter-ce-6000-60-mdf/ ploter], museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore  slobodného editora [https://inkscape.org/ Inkscape]. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch.  
Line 27: Line 31:
 
=== Výrobky z dreva ===
 
=== Výrobky z dreva ===
  
Pomocou lasera sme si vyrobili aj rôzne prívesky a odznaky, na ktorých sme mali opäť grafiku navrhnutú v Inkscape.
+
Pomocou [https://www.fablab.sk/zariadenia/laser/gcc-x380-100w/ lasera] sme si vyrobili aj rôzne prívesky a odznaky, na ktorých sme mali opäť grafiku navrhnutú v Inkscape.

Latest revision as of 09:38, 4 August 2019

Pozri tiež: Archív 2018 - 2D.

Error creating thumbnail: File missing
Error creating thumbnail: File missing
Error creating thumbnail: File missing

Cieľom časti 2D navrhovanie bolo osvojiť si základy práce s 2D grafikou a následne vedomosti využiť pri návrhu a výrobe rôznych predmetov. Aby sme mohli pracovať s výrobnými technológiami ako sú laser a ploter, museli sme sa najprv naučiť pripraviť dáta v priestore slobodného editora Inkscape. Prešli sme základnými nástrojmi editora a naučili sme sa ich využívať pri našich návrhoch.

Návody

  1. Navigácia v priestore editora
  2. Editovanie objektu
  3. Výplň a ťah
  4. Nástroj pero
  5. Vektorizovať bitmapu
  6. Postup prípravy podkladov pre grafiku na tričko/tašku
  7. Nástroj text
  8. Vrstvenie objektov
  9. Cesta - objekt
  10. Rozmiestnenie objektov
  11. Zarovnanie a umiestnenie

Aplikovali sme získané vedomosti a vypracovali prvé zadanie.

Tričká a tašky

Po spracovaní návrhu sme grafiku vyrezali pomocou vinylovej rezačky do nažehlovacej fólie. Tú sme následne očistili od odpadových častí a nažehlili na tričko/tašku pomocou nažehlovacej dosky.

Výrobky z dreva

Pomocou lasera sme si vyrobili aj rôzne prívesky a odznaky, na ktorých sme mali opäť grafiku navrhnutú v Inkscape.